Zoeken

Wat leer je bij de cursus Fit voor moeder en baby

Oefeningen om de conditie van je spieren te verbeteren

Cursus Fit na je bevallingTijdens de postnatale gymlessen van de cursus ‘Fit voor moeder en baby’ herstel je de conditie van je spieren (Buik, Bekkenbodem, Billen, Bovenbenen en Bovenarmen) en leer je klachten te vóórkomen.

De postnatale cursus “fit voor moeder en baby” bestaat uit grondoefeningen en oefeningen vanuit de staande positie. Bij elke oefening train je het gehele lichaam op stabiliteit, kracht en soepelheid, zonder dat je daarbij jezelf in het zweet hoeft te werken. Tevens is er bij elke oefening aandacht voor de buikspieren en de stabiliteit van de rug en het bekken. Daarbij wordt voortdurend gelet op een goed adempatroon en op een goede balans tussen spanning en ontspanning. De kwaliteit van de oefeningen gaat altijd voor de kwantiteit.

Zo word je bewust van het juiste spiergebruik én je leert je houding verbeteren.

Het geleerde kan ook makkelijk thuis herhaald worden, want je ontvangt de oefeningen die we in de lessen doen op papier.

Een cursiste schrijft:

"iedere maandagavond als herboren thuiskomen. Weer vol kracht en souplesse de nieuwe werkweek aankunnen! Maar ook even een gezellig samenzijn en een moment voor jezelf in je nieuwe hectische bestaan. Heerlijk!"

Sietske de Beer-Wardenaar.

 

Aanvullende gegevens