Deze cursus maakt je weer fit na je bevalling

Fit voor moeder en baby

  • Afdrukken

Postnatale cursus 'Fit na je bevalling'In deze cursus die je na je bevalling kunt doen samen met je baby, gaan we intensief oefenen met alle spieren die het zwaar hebben gehad tijdens de zwangerschap en de bevalling. Bovendien krijg je bij deze cursus inzicht in het bewust gebruiken van de juiste spieren en leer je je houding te verbeteren bij zitten, lopen, bukken en tillen.

Nu je moeder bent geworden, heb je ineens een heel ander leven. Daarom is het belangrijk om op je houding en bewegingspatroon te letten om klachten buiten de deur te houden. Je nieuwe leven met kind(eren) doet een ander beroep op je dan je gewend was. Deze cursus is een uitstekende opmaat voor je weer gaat sporten.

Door het speciale en gebalanceerde programma van deze postnatale gym werkt “Fit voor moeder en baby” in op de gehele mens. Dat maakt dat je de positieve invloed ervaart van de oefeningen op fysiek niveau maar ook op je innerlijke rust en welzijn. Deze postnatale gymlessen worden gegeven door Ingrid Werdmüller von Elgg.

Effecten

Wat kan je als cursiste verwachten van de cursus “Fit voor moeder en baby”?

  • je leert klachten aan rug en bekken te voorkomen of verminderen
  • meer controle over je bekkenbodem spieren
  • beter in je vel door effectieve oefeningen
  • gezellige sfeer / ontmoeting met andere jonge moeders
  • je weer fit en ontspannen voelen na elke les

Een cursiste schrijft

Na de eerste bevalling heb ik geen postnatale gym gedaan en tobde ik onnodig lang met rugklachten. Deze klachten kwamen na de tweede bevalling (14-04-06) terug, daarom was ik blij te horen van de cursus “fit voor moeder en baby”. Door goede oefeningen kan ik nu de klachten beter hanteren; ik heb erg veel baat bij de cursus en kan het absoluut aanraden. Daarnaast is het ook nog eens heel gezellig” .

W. Hazebroek